Saturday, November 27, 2010

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...

"Sesiapa yang bertakwa kepada Allah nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki yang tidak disangka-sangkanya. Dan sesiapa yang bertawakal kepada Allah pasti Allah akan mencukupkan (keperluannya). Sesungguhnya Allah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu."(Surah Al-Talaaq, ayat 2&3)...

 "Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur, nescaya Aku tambahi nikmat-Ku kepadamu, dan demi sesungguhnya jika kamu kufur, sesungguhnya azab-Ku amat keras." (Surah Ibrahim, ayat 7)


Dulu aku selalu merungut, selalu salahkan takdir aku susah... Walaupun aku bekerja ikut Gred Degree, namun Blok-blok negatif yang ada dalam minda aku menyebabkan aku tetap susah walaupun bekerja Isnin hingga Isnin - purata 16 jam sehari...

Tapi kini, bila aku faham MINDA SAHABAT, aku tahu jalan untuk jadi senang... Aku dapat apa yang aku inginkan... Aku dapat Kebebasan Kewangan, Kebebasan Kesihatan dan Kebahagiaan walaupun tak perlu kerja macam mesin... SYUKUR YA ALLAH.
Aku PERCAYA rezeki dari TUHAN..
Aku BERTINDAK dgn TEKAD..
Aku LAKUKAN dgn BERFIKIR..
Aku TEMPUH dgn KEYAKINAN..
Aku BERTAHAN dgn KESABARAN..
Aku KUKUHKAN dgn SEMANGAT BERKUMPULAN..
Kini...
Aku MENGECAPI dgn PENUH KESYUKURAN..


Untuk Pertanyaan lanjut: 0123474280 / 0142602690 (Nizam)

No comments:

Post a Comment